İLÇE KAYMAKAMIMZIN BAŞKANLIĞINDA EĞİTİM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI PDF Yazdır e-Posta
Share in FacebookTweet it!

 


İLÇE KAYMAKAMIMZIN BAŞKANLIĞINDA EĞİTİM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI


EĞİTİM DEĞERLENDİRME3

 Ahlat’ta eğitim değerlendirme toplantısı düzenlendi. Kültür Merkezi konferans salonunda düzenlenen toplantıya Ahlat Kaymakamı Bülent Tekbıyıkoğlu, Ahlat İlçe Milli Eğitim Müdürü Mutluk Özden, Şube Müdürü Basri Dağgöl ve ilçedeki okul idarecileri katıldı. Ahlat İlçe Milli Eğitim Müdürü Mutluk Özden tarafından ilçenin eğitim durumunun sunum şeklinde anlatıldığı toplantıda 2014-2015 eğitim öğretim yılı değerlendirmesi yapılarak 2015-2016 eğitim öğretim yılı için belirlenen TEOG ve LYS hedefleri değerlendirildi. Toplantıda konuşan Ahlat İlçe Milli Eğitim Müdürü Mutluk Özden, “Geçen yıl sayın Kaymakamımız Bülent Tekbıyıkoğlu’nun talimat ve koordinesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde Ahlat'ın eğitim kalitesini artırma adına hayata geçirilen ve yıl boyunca uygulanan “Eğitimin kalitesini arttırma eylem planı“ kapsamında yapılan çalışmaların başarılı sonuçlarını aldık. Geçen yıl Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında il 2'incisi, 2015 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre Ahlat ortalama 197,562 puanla bir önceki seneye göre 23 puanlık bir artış ile il genelinde birinci olmuştur. Geçen yıl sayın Kaymakamımız koordinesinde uygulanan “Eğitimin kalitesini arttırma eylem planı“nı bu yılda aynı şekilde uygulamasını yapacağız.

 

Ben eğitime verdiği destekten dolayı sayın kaymakamımıza bütün eğitim camiası adına teşekkürlerimizi sunuyorum” dedi. Daha sonra bir konuşma yapan Ahlat Kaymakamı Bülent Tekbıyıkoğlu ise eğitim konusunun önemsediği konuların başında geldiğini belirtti. Konuşmasına 2015-2016 Eğitim Öğretim yılının memleketimize, öğretmenlerimize, öğrencilerimize, öğrenci velilerine hayırlı uğurlu olması temennisinde bulunarak başlayan Kaymakam Tekbıyıkoğlu; “Türkiye genç bir nüfusa sahip. Türkiye’nin genç nüfus oranı yanlış hatırlamıyorsam yüzde 17 civarlarında. Bu birçok Avrupa ülkesinden birçok gelişmiş batı ülkesinden çok daha yüksek bir oran. Biz bu genç nüfusu aynı zamanda bir kuvvet olarak da görüyoruz ve bununla da gurur duyuyoruz. Ama bu bir enerji. Eğer biz bu enerjiyi düzgün yönlendiremezsek, avantaj olduğunu gördüğümüz gençlerimizi iyi donatamazsak, modern dünyanın istediği teçhizatı bu çocuklarımıza bu gençlerimize veremezsek bu bizim geleceğimiz için çok büyük bir tehdit ve çok büyük bir tehlike olacaktır. Biz bu enerjimize Türkiye’nin çarklarını çevirmekte kullanmalıyız. Eğitim-öğretimde böyledir. Türkiye’nin eğitim-öğretimi de bir makine, bir çarklar dünyası bu çarkların içerisinde de Ahlat kendine göre mütevazi bir çark. Bu çarkın dönmesi sizlerle beraber İlçe Milli Eğitim Müdürü ve ilçedeki bütün teşkilatların başı olarak ben dahil olmak üzere sorumluyuz. Geçen sene uygulamaya koyduğumuz plana bu sene dahil olacak yeni okullarımız var. Geçen sene bazı aksaklıklardan dolayı dahil edemediğimiz liseler vardı. Bu liselerimizde bu mekanizmanın içerisine, bu planın bu programın içerisine dahil ediyoruz. Lise müdürü arkadaşlarımız bu planı öğrensinler. “Ben bilmiyordum, ben okumamıştım”  diye bir mazereti ben kabul etmem. Çalışma üslubumu bilen yakın mesai arkadaşlarım bilirler. Aslında sistemimiz çok basit. Ölçmeye, değerlendirmeye ve tedaviye ilişkin bir sistem. 12 yıldan beri mülki idare amiriyim. Son yıllarda bu sistemi kurdum ve uyguladığım her yerde de belli bir başarıya ulaştık. Tabloda gördüğünüz başarı küçümsenmeyecek önemli sayılabilecek bir başarı. Fen Liselerine yerleşen öğrenci sayımızı yüzde 54 oranında artırmışız. 20 yıllık 30 yıllık tecrübeye sahip bazı öğretmen arkadaşlarımız “Sanki yeni başlıyormuşuz gibi hissettik kaymakam bey” dediler. Bazıları benim söylediklerimi çok iyi anladı bazıları da hiç anlamadı. Anlayan ile anlayamayanı ben ayırt edebiliyorum. Gayret gösterenle gayret göstermeyen arasında da fark muhakkak ortaya çıkıyor. Bizim yaptığımız sınavlarda ortaya çıkmasa bile TEOG’da kesinlikle ortaya çıkıyor. Kimsenin açığını aramıyoruz var olan açıklarımızı kapatmaya çalışıyoruz. Yani öğretmenlerimiz bazı konuları daha iyi anlatmış, daha iyi hazırlanmış olabilirler veya çocuklarımızın bir kısmı öğretmenin anlatma usulünden çok daha fazla istifade edememiş olabilir, bazı konuları yeterince kazanmamış olabilir bunu ölçüyoruz sık sık. Ölçtüğümüzü değerlendiriyoruz. Sınıfları birbirleriyle mukayese ediyoruz. Okulları birbirleriyle mukayese ediyoruz. Sonradan nelerin yanlış gittiğinin tespitini yapmaya çalışıyoruz. Eylem planının içerisinde veli ilişkileri var. Bunları da çok önemsiyoruz. Biz inanıyoruz ki eğitim işi bir takım işidir. Bu takımın başında ben varım ve ben bu işi önemsiyorum. Az görülmüştür bu kadar yakından takip eden meslektaşlarımız vardır ama onların içlerinden bir tanesi de benim.Sık sık arkadaşlarımızla yaptığımız toplantılara katıldım. Orada da değerlendirmeler yaptık. Önüme mazeretlerle gelenler oldu. Hiçbir başarı mazeretin yerini tutamaz. Ben sizden mazeret beklemiyorum. Bana kimse mazeretle gelmesin. Bana herkes maharetle gelsin. İlçemizde tarım işçiliği ile ilgili mevcut bir problem var. Bunu bölgede çalışan müdürlerimiz tedavisini yapabilirler. İlk zamanlardaki verilemeyen dersleri hızlandırılmış bir şekilde bu çocuklara kazandırabilirler. Kurslarla takviye yapabilirler. Yaptığımız eğitim ve öğretimdeki kaliteyi artırma planı mütekâmil bir plan değil. Yani bu işte en ideali budur demiyoruz ama şuana kadar bizim düşündüğümüz, emeğimizin yettiğince tasarladığımız en iyi plan bu ama sizin bu konuda katkılarınız olursa, eleştirileriniz olursa komisyondaki arkadaşlara iletsinler kendi değerlendirmelerini yaptıktan sonra eğer uygun görürlerse bana da durumu iletsinler. Hedefimiz il birinciliği değil hedefimiz bölgemizde en başarılı ilçe olmaktır. Ben sizin tahmininizde daha fazla bu işler için kaynak bulmak için gayret gösteriyorum ve çok şükür hem liselerimiz için hem ortaokullarımız için bu kaynağı bulduk. Yani bu sene hemen hemen bütün sınıftaki öğrencilerimiz bu sisteme dahil olacaklar ve bunların kontrolleri yapılacak, masrafları kaymakamlık tarafından karşılanacak ve devamlı üzerine koyan bir hedef kitle ile muhattap olacaksınız. Nezamanki 5’nci sınıflar 8’nci sınıfa gelirlerse o zaman bu ağacın olgun meyvelerini toplamaya başlayacağız. Bu devamlı dilim üzerine koyan daha sınav sistemine alışık öğrenciler bizim gündemimizde olacak. Geçen sene başarılı olan öğretmenlerimiz, idarecilerimiz tarafımdan takdirname ile ödüllendirildiler. İlçe ortalamasını 3 kriterde belirledik. Köy okullarını kendi arasında, belde okullarını kendi arasında ilçe merkezini de kendi içerisinde bir gruplamaya tabi tuttuk. Bunun içerisinde ilçe ortalamasının üzerinde olan okullarımız tarafımdan takdirname ile ödüllendirilecekler. Geçen sene benim söylediğimi anlayan tatbik eden arkadaşlarıma hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. İnşallah bu senede geçen senenin başarısının üzerine başarı koyacağımızı umut ediyorum” dedi.

EĞİTİM DEĞERLENDİRME3

EĞİTİM DEĞERLENDİRME1

EĞİTİM DEĞERLENDİRME4

EĞİTİM DEĞERLENDİRME2

 

"Kutlu Şehir Ahlat "Tanıtım Filmi

“Kutlu Şehir Ahlat” Kısa Versiyon

“Kutlu Şehir Ahlat” Orta Versiyon

"Kutlu Şehir Ahlat "Uzun Versiyon

Ahlat Videoları

Diriliş Ertuğrul 43. Bölüm

Diriliş Ertuğrul 23. Bölüm

Diriliş Ertuğrul 25. Bölüm

Ahlat Selçuklu Mezarlığı

Kaymakamımızın Konuşması